Успіх

Як розвивати командність?

Командність – компетенція, що визначає уміння працювати в команді, дотримуватися баланс інтересів команди та особистих інтересів, з членами команди. І якщо для лінійних співробітників ця компетенція проявляється в умінні конструктивно вибудовувати і вирішувати конфлікти, то для керівників критеріїв прояву командності значно більше і значимість розвитку її набагато вище.

Як і будь-яку компетенцію, командність потрібно розвивати. У різних компаніях в компетенцію командність вкладають різні критерії оцінювання, в залежності від розробленої моделі компетенцій. Якщо вам належить працювати з розвитком компетенції “командність” у ІПР, то ця стаття стане для вас хорошою шпаргалкою розвиваючих дій.

Компетенція командність

Компетенція командність передбачає комплекс умінь і навичок ефективно працювати в команді. Для мережевих компаній командність в роботі – це одна з ключових компетенцій, оскільки від роботи команди залежить розвиток компанії в цілому.

За яким критерію в роботі можна оцінити командність?

Співробітник, керівник, у якого розвинена дана компетенція:

● Підтримує «командний дух»

● У своїх діях виходить із загальних цілей

● Націлений на конструктивне вирішення конфліктів

Як розвинути командність?

Командність відноситься до розряду складних компетенцій, підходити до розвитку яких потрібно комплексно.

ІПР дозволяє розпланувати комплекс цих дій на рік, щоб відпрацювати входять в компетенцію навички до автоматизму.

Як ви знаєте, ІПР припускає постановку цілей і підбір розвиваючих дій для розвитку компетенції. Цілі формуються за принципом SMART (ЗЛОЧИНЦІВ). Це дозволяє оцінити досягнута вона чи ні.

А ось вибір розвиваючих дій нерідко викликає труднощі і у працівників і співробітників служби кадрового резерву (служби атестації).

ІПР передбачає такі розвиваючі дії:

  • Саморозвиток.
  • Розвиток на робочому місці.
  • Тренінги.
  • Спеціальні проекти.
  • Навчання на досвіді інших.

Розвиток на робочому місці: що робити?

Розвиток на робочому місці займає 70%. Робота над розвитком командності передбачає щоденної роботи.

Самостійний аналіз власної роботи

Проаналізуйте вашу роботу. Оцініть за чотирибальною шкалою, наскільки ваша поведінка відповідає наступним твердженням, де 4 – «завжди без винятку», 3 – «в більшості випадків», 2 – «коли є на це час», 1 – «рідко»:

● ви небайдужі до проблем своєї команди, активно берете участь в їх конструктивному вирішенні

● ви організуєте свій робочий час, дотримуючись баланс командних та індивідуальних цілей

● ви враховуєте у роботі вплив своїх дій на інших членів команди

● ви конструктивні в спілкуванні з колегами, налаштовані на співпрацю, прагнете знайти взаємоприйнятне рішення протиріч, навіть в ситуації конфлікту

● ви мотивуєте співробітників надавати допомогу один одному

● ви націлені на досягнення загального результату, виходячи з цього, ви плануєте роботу підрозділу

Виберіть твердження, які ви оцінили нижче 3. Згадайте ситуацію, коли ви могли зробити відповідні дії, але не зробили цього. Подумайте, чому це сталося і що ви могли б змінити, якщо подібна ситуація повториться зараз.

Групова робота: що робити

  • Працюючи в команді з колегами над вирішенням спільної проблеми, підвищувати ступінь включеності кожного учасника обговорення: звертатися адресно, попросити висловити свою думку, запропонувати висловлюватися «по колу», відзначати цінність запропонованих ідей. Підводити проміжні підсумки, сформулювати підсумкове рішення.
  • Беручи участь в груповому обговоренні, налагоджувати зоровий контакт із всіма учасниками. На початку спільної роботи в команді, озвучувати завдання зустрічі, правила спільної роботи і нагадувати про це протягом всієї дискусії, не даючи групі відволікатися від поставленої задачі. Залучати колег до обговорення робочих проблем, запитуйте їх думку і пропозиції щодо найкращого способу вирішення.
  • Стимулюйте кожного співробітника проаналізувати, яким чином його активність, яка виходить за межі його ділянки робіт, що сприятиме підвищенню ефективності всієї команди і особисто його.
  • Вислухавши ідеї колеги про проблему, не переходити одразу до власного думку, підсумувати спочатку позицію співрозмовника, намагаючись при цьому не висловлювати своїх поглядів чи критикувати його точку зору. Потім представити власну позицію в спокійній конструктивній манері, намагаючись знайти як можна більше аспектів, у яких між вами спостерігається взаєморозуміння. Зробіть акцент на тому, з чим ви згодні (це може бути розуміння проблеми, який-небудь спосіб її вирішення, ставлення до проблеми і т. д. ) і тільки після цього починайте обговорювати відмінності.
  • У разі виникнення конфліктної ситуації провести бесіду з опонентом за наступною схемою:

1) описати поведінку людини, що представляє для вас проблему;

2) висловити свої почуття і думки з приводу його поведінки;

3) уточнити з усією ясністю, які зміни в його поведінці вас би влаштували;

4) обговорити наслідки для вас обох у разі дозволу або вирішення проблеми.

Наприклад: «Олена, ви завжди здаєте мені п’ятничні звіти з орфографічними помилками. Мене це дуже засмучує, від вашого звіту залежить звіт всього відділу, і я витрачаю свій особистий час на виправлення ваших помилок. Я б хотів, щоб ви приділяли трохи більше часу і перевіряли перед відправкою звіт ще раз. Наступного разу наш звіт може бути не прийнятий головним офісом, а від цього залежать наші показники і премії».

  • Планувати свою діяльність, запитуючи думку суміжних підрозділів про те, як плановані дії відіб’ються на їх діяльності. З урахуванням цього коригувати плани свого підрозділу.
  • Не чекати, поки колеги самі звернуться за допомогою – питати, чи потрібна їм допомога. При виникненні труднощів у членів вашої команди при вирішенні спільних завдань надавайте їм посильну допомогу.
  • Регулярно оцінювати стиль взаємодії співробітників. Не допускати неконструктивний, некоректної поведінки співробітників по відношенню до колегам, партнерам, клієнтам. Негайно давати їм зворотний зв’язок при виникненні подібних ситуацій.
  • Записати і постаратися запам’ятати дні народження, ювілеї, свята і т. д. членів вашого підрозділу. при необхідності додати електронний календар нагадування. Вітати співробітників зі значимими для них датами.

Робота з командою: що робити

  • Обговорити з керівниками і колегами, які можуть служити прикладом в області побудови ефективної командної роботи, що вони роблять, щоб згуртувати працівників, мотивувати їх на досягнення спільних цілей, взаємодопомогу та підтримку, як вони організують роботу, для того щоб домогтися максимального вкладу в досягнення командних цілей.
  • Скласти список співробітників, з якими вам найчастіше доводиться координувати свою діяльність. Узгодити з ними перелік заходів щодо координації робіт у кожній стандартній робочій ситуації. Визначити частоту, з якою необхідно проводити подібні зустрічі. Дотримуватися досягнутих домовленостей, домагатися того ж від підлеглих.

Спеціальні завдання, проекти

  • Організуйте неформальні заходи для своєї команди, наприклад, раз в квартал.
  • Проведіть дослідження розподілу командних ролей, взаємодій всередині вашої команди (наприклад, за допомогою опитувальників) або діагностики від команди “нова реальність”.
  • Організувати за результатами діагностики для команди необхідні тренінги .

Пошук зворотного зв’язку

Регулярно запитувати зворотний зв’язок від керівника і колег, наскільки ефективно вдається вам:

– підтримувати «командний дух»;

– регулювати конфлікти, суперечки всередині вашої команди;

– допомагати колегам у вирішенні командних завдань.